
Op donderdag 22 mei vond de aftrap plaats van een nieuwe fase binnen het Onderwijskennis Netwerk Amsterdam (ONA). Tijdens een feestelijke bijeenkomst maakten leraren en schoolleiders van drie nieuwe aspirant ONA-scholen, twaalf aspirant ONA-experts
jan 06, 2021
By
Helpt informatie geven, belonen en/of regels bij leerlingen, leraren en scholen? Welke gedragsprikkels zijn effectief en welke werken niet?
Dankzij een subsidie van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) duikt Education Lab dieper in de wereld van gedragsprikkels en effectief onderwijsbeleid.
Ons onderzoek naar gedragsprikkels richten we op 4 urgente beleidsvragen in het Nederlands onderwijs. Dit zijn:
Met het onderzoek beantwoorden we niet alleen deze beleidsvragen, maar krijgen we ook inzicht in welke soorten gedragsprikkels het meest effectief zijn in het Nederlands onderwijs. Zijn dit regels, beloningen of informatie?
Meer weten? De gehonoreerde aanvraag is hier te vinden.