Op scholen met een brugfunctionaris wordt meer tijd besteed aan de talentontwikkeling van leerlingen en krijgen leerlingen en gezinnen sneller de juiste hulp. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Bruggen tussen school en thuis: ervaren en verwachte effecten
Online conferentie ‘Onderwijskansen na corona’
apr 29, 2021
By
Op woensdagmiddag 9 juni van 13.30 tot 17:15 uur organiseren Research institute LEARN! (Vrije Universiteit Amsterdam) en Education Lab NL een online conferentie over het vergroten van onderwijskansen na corona in het primair en voortgezet onderwijs.
Het unieke en veelzijdige programma is bedoeld voor leraren, schoolleiders, bestuurders en onderzoekers. Het programma omvat een brede keuze aan sessies, met o.a. keynotes van Dirk van Damme (CCR, Boston), Pak Tee Ng (NIE, Singapore) en Jonathan Kay (EEF); een sessie met experts uit verschillende landen (o.a. Kristof de Witte, Megah Kuhfeld, Michael Gratz) waarin over de landsgrenzen heen gekeken wordt naar wat er gedaan wordt om de onderwijskansen van kinderen in en na corona te vergroten; en de mogelijkheid om in gesprek te gaan met het Onderwijs-OMT (o.a. Melanie Ehren en Inge de Wolf).
Verder omvat het programma Nederlandse sessies waarin concrete handvatten voor de onderwijspraktijk gepresenteerd worden, van onder andere Tijana Breuer en Sanne van Wetten, sessies van Hanke Korpershoek, Anne Fleur Kortekaas-Rijlaarsdam, Anne de Bruijn en Martijn Meeter over evidence-informed beslissen en werken in de praktijk en een sessie over het speciaal onderwijs.
Daarnaast zijn er internationale parallelsessies met aandacht voor de rol van ouders (Anne Tharner en Karen Wespieser), het belang van sociaal-emotioneel functioneren (Marcela Huepe) en kansengelijkheid in het onderwijs (Megan Kuhfeld). In alle sessies is veel ruimte voor vragen en interactie.
Klik hier om je aan te melden (gratis)
Klik hier voor het programma.